niedziela, 10 października 2021

Zapomniane bibeloty.

 Dzisiaj jest niedziela, wiec jest troche czasu pokazac Wam kilka nowych zdjec..Pogoda nie zacheca do spacerow ,bo za oknem  jest 7 stopni ciepla.Super kawa Melange stoi obok i pachnie smakowicie.Tak wiec czas poszukac troche w Chmurze, troche na dysku i podzielic sie z Wami zdjeciami z mojego domu.Troche srebra, nieco  miedzi , kilka staroci a na koniec napoj bogow, ulubiony szampan, ktory schlodzony i podany z truskawkami jest pelen gladkosci i finezji.

Cukiernica srebrna, nigdy tu nie prezentowana ze srebrna lyzeczke do pobierania kostek cukru.



Maly pojemnik na kostki lodu, rowniez srebrny.Jego przeznaczenie moze byc rozne, w zaleznosci od potrzeb pani domu.


Porcelanowa lampa z pieknie wykonana podstawa upiekszona zlotem.Klosz szylam sama,poniewaz orginal byl nie do odratowania.Teraz stoi u mojej Lus w domu.


Porcelanowe talerzyki i kubki.To sa drobiazgi, ktore pieknie dekoruja stol w czasie sniadania.


Piekna porcelanowa rzezba przedstawiajaca trzy wilki polujace na jelenia.Teraz jest czas polowan, wiec licze na Wasza wyrozumialosc.

Rzezba pochodzi ze Znakomitej , bawarskiej wytwórnia porcelany: Porzellanfabrik Lorenz Hutschenreuther założonej w Niemczech w Selb w 1856 roku.Wytwórnia ta zarówno w przeszłości jak i dziś jest synonimem luksusowej porcelany. Obecnie należy do grupy Rosenthala.Kolekcjonerzy figurek doskonale znają fantastyczne prace utalentowanych projektantów pracujących dla tej fabryki.



Lustro oprawione w mosiadz.Ciezkie i eleganckie.Pomimo wielu dziesiatek lat zachowalo sie doskonale.


Mam calkiem spora kolekcje torebek Petit Point.To unikatowe , recznie robione i haftowane torebki, pochodzace z okresu secesji.Na zdjeciu ujelam zaledwie kilka z nich.Nastepnym razem pokaze Wam inne moje zbiory Petit Point.


Czesto widze w sklepach ze"starociami"artykuly pierwszej potrzeby z zycia elegantek XIX wieku.Ten zestaw do pielegnacji paznokci teraz sluzy dla mnie.Nawet jest polerka do paznokci.Wszystko oprawione w bursztynie.To byly czasy.Piekne i luksusowe.


Tej maszyny, ktora jest tylko atrapa,nie sposob pominac.To symbol moich pasji i mojego hobby, czyli krawiectwa.



I na koniec szampan .Zdjecie robocze.Zabralam go na maly jubileusz mojej przyjaciolki Lilian.W sobote swietowalysmy 10- lecie jej Atelier.Nie mialam okazji zrobic mu zdjecia na udekorowanym i zastawionym lakociami stole, poniewaz nikt tam nie robil zdjec.I byloby to w bardzo zlym guscie gdybym ja sie wychylila.Nikt nie lubi telefonow na stole w kameralnym gronie.



Lacze pozdrowienia.

7 komentarzy:

BasiaW pisze...

Cudowny post, kocham takie piękne rzeczy, dlatego z wielką przyjemnością oglądam i chłonę. Gdybym mieszkała w mieście, na pewno trochę grosza pochłonęłyby " starocie". Niestety na wsi takiej możliwości nie mam, co oczywiście jest zbawienne dla domowego budżetu. czekam na kolejnego pięknego posta.Torebeczki są prześliczne, zresztą wszystko, co pokazałaś, bo srebra, bo porcelana, a i szampanem nie pogardzę:-)

Alicja pisze...

BasiaW..milo mi ogromnie, ze napisalas kilka slow pod postem.Zapomnialam o moim blogu na cale dwa lata.A w miedzyczasie tyle sie dzialo.Masz racje, antykwaryczne sklepy ze starymi bibelotami przyciagaja jak magnez.To co pokazje, to moje wieloletnie polowania.Tak ze koszty zakupu rozlozyly sie na wiele, wiele lat.A szampan...no coz..to byla okazja, by go wypic.10 osob delektowalo sie jedna butelka.Möet jest wyjatkowym szampanem.Ciesze sie, Basiu, ze wszystkie moje klamoty Ci sie podobaja.Pozdrawiam.)

Edyta pisze...

Tak, ponownie piękne bibeloty, ile potrzeba miejsca i czasu na gromadzenie tych urokliwych przedmiotów. Najważniejsza jest radość właściciela. czekam na kolejne odsłony Twoich zbiorów Alicjo.

Alicja pisze...

Edyto pieknie dziekuje.Sa to bibeloty, ktore w wiekszosci juz sa u mnich dzieci, a ze maja duze domy, wiec wszystko sie miesci.Pozdrawiam pieknie.)

JaninaW pisze...

Piękne te rzeczy. Również bardzo lubię takie vintage przedmioty. Moim zdaniem mają w sobie "duszę" i przyciągają moją uwagę na dłużej, zdecydowanie w porównaniu z nowoczesnymi dekoracjami. Pozdrawiam ciepło! :)

Alicja pisze...

Pieknie dziekuje.Bardzo lubie rzeczy z "dusza".Tworza klimat i daja radosc.Pozdrawiam.)

folia zmieniająca przezroczystość pisze...

U mnie też nazbierało się sporo rzeczy, teraz gdy zaczniemy remont to oprócz wymiany osłon okiennych chcemy także wszystkie nasze przedmioty ulokować w jakimś dobrym miejscu by nadały świetny efekt